СУЧАСНІ ВИМОГИ Й ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Леонід Оршанський Дрогобицький державний педагогічний університет імені Івана Франка
Ключові слова: дизайнер, дизайн-освіта, виробничо-технологічний процес, професійні компетентності, якості особистості, заклад вищої освіти

Анотація

У статті схарактеризовано сучасні вимоги до професійної підготовки майбутніх дизайнерів. Визначена головна мета вищої дизайн-освіти та перелік професійних завдань, які має виконувати сучасний дизайнер, беручи участь у виробничо-технологічному процесі. На основі аналізу науково-теоретичних праць учених і реальної практики дизайн-освіти, виокремлено основні професійні компетентності та якості особистості майбутніх дизайнерів, які необхідно сформувати у процесі професійної підготовки в закладі вищої освіти.

Посилання

Bilodid, Yu. M. and Polishchuk, O. P., 2004. Osnovy dyzainu [Basics of design]: navch. posib. Kyyiv : Parapan.

Boichuk, A. V., 2013. Prostranstvo dyzaina [Design Space]. Kharkov : Nove slovo.

Danylenko, V. Ya., 2003. Dyzain [Design]: pidruchnyk. Kharkiv : KhDADM.

Kantor, K.M., 1996. Pravda o dyzaine [The truth about design]. Moskva : ANYR.

Mynervyn H.B., 1970. Arkhytektonyka promyshlennykh form [Architectonics of industrial forms]. Moskva: VNYYE, issue 1.

Prusak, V. F., 2000. Suchasna dyzainerska osvita: dosvid, problemy. Dialoh kultur: Ukraina u svitovomu konteksti. Khudozhnia osvita [Contemporary design education: experience, problems. Dialogue of Cultures: Ukraine in the World Context. Arts education]: zb. nauk. prats. Lviv : Svit, pp. 357–364.

Antonovych, Ye.A., Ivanenko, T.O., Korsunskyi, V.O. and Linda, S.M. eds, 2018. Standart vyshchoi osvity Ukrainy za spetsialnistiu 022 «Dyzain» haluzi znan 02 «Kultura i mystetstvo» [The standard of higher education in Ukraine on specialization 022 "Design" in area of study 02 "Culture and art"] / rozrobnyky: Kyyiv: MON Ukrainy, URL : https://mon.gov.ua/storage/app/media/vishcha-osvita/zatverdzeni%20standarty/12/21/022-dizayn-bakalavr.pdf.

Fursa, O.O., 2012. Tendentsii rozvytku dyzain-osvity v Ukraini (druha polovyna XX – pochatok XXI stolittia) [Tendencies of Design Education Development in Ukraine (second half of XX - beginning of XXI century)]: monohrafiia. Luhansk : Vyd-vo «Noulidzh».

Read, H., 1935. Art and Industry: The Principles of Industrial Design. New York : Harcourt, Brace and Company, URL: http://tehne.com/library/read-h-art-and-industry-principles-industrial-design-new-york-1935.

Nelson, G., 2017. How to See: Visual Adventures in a World God Never Made. Kittery: Published by Phaidon Press.

Maldonado, Т. and Bonsiepe, G., 1964. Science and Design. Ulm: Journal of the Hochschule fur Gestaltung. no. 10/11. pp. 10–29.

Norman, D., 2013. The Design of Everyday Things: Revised and Expanded Edition. New York: Basic Books, URL : https://www.academia.edu/38275229/The_Design_of_Everyday_Things_Revised_and_Expanded_Edition

Опубліковано
2020-03-02
Як цитувати
Оршанський, Л. (2020). СУЧАСНІ ВИМОГИ Й ОСОБЛИВОСТІ ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (15), 43-56. https://doi.org/10.37041/2410-4434-2020-15-3
Номер
Розділ
ТЕОРІЯ І МЕТОДИКА ПРОФЕСІЙНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ У ГАЛУЗІ МИСТЕЦТВА