УПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ ХУДОЖНЬОГО ПРОФІЛЮ

  • Інна Маринченко Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка
Ключові слова: цифрові технології, цифрова компетентність, четверта промислова революція, стратегії, професійна освіта, модернізація професійної освіти, заклад вищої освіти, заклад професійної (професійно-технічної) освіти, художня обробка текстильних матеріалів, моделювання швейних виробів, конструювання швейних виробів

Анотація

У статті висвітлено результати аналізу досвіду впровадження цифрових технологій у професійній освіті. З`ясовано, що стрімкий розвиток штучного інтелекту в усіх сферах життєдіяльності людини обумовлює використання цифрових технологій в освітньому процесі закладів вищої освіти та закладів професійної (професійно-технічної) освіти. Представлені цифрові технології у повній мірі реалізовують завдання, що сприяють підготовці фахівців професійної освіти, які будуть конкурентоспроможними на ринку праці. З`ясовано, що цифрові технології, які запропоновано нами, а саме синхронне та асинхронне навчання, мобільне навчання, «хмарне» навчання» та змішане навчання є ефективними сучасними цифровими технологіями, що створює достатні умови неперервного формування та розвитку цифрової компетентності майбутніх педагогів професійного навчання художнього профілю. Результати впровадження цифрових технологій, вказують на їхні переваги: доступність, зрозумілість та візуалізація інструментарію, багатофункціональність інструментарію, наявність системи управління навчанням як окремого студента, так і групи студентів, створюються умови для формування вміння здійснювати комунікацію між студентами та педагогами, неперервна online та offline підтримка.
У процесі проведення експерименту виявлялися відмінності між рівнем цифрової компетентності на початковому етапі (констатувальний етап) та поточним рівнем – контрольне оцінювання зміни рівня цифрової компетентності (формувальний етап). Результативність зрушень у рівнях цифрової компетеності майбутніх педагогів професійного навчання художнього профілю університету та коледжу в умовах розробленого середовища оцінювалася за такими критеріями: знанням теоретичного матеріалу (використання цифрових технологій в професійні діяльності), умінням розв’язувати професійні задачі в електронному форматі (розроблення навчально-методичних електронних засобів, їх використання в освітньому процесі; розроблення електронних тестів, додавання домашніх електронних завдань, наповнення електронного журналу; проведення електронних уроків під час практики тощо), застосуванням набутих знань в умовах традиційного освітнього середовища (очна, дистанційна чи змішана форма навчання) та в умовах електронного середовища. На основі означених критеріїв було проведено оцінювання рівнів цифрової компетентності майбутніх педагогів художнього профілю університету та коледжу за такими рівнями: високий, середній та низький.

Посилання

Vdovychenko, Yu. V., 2018. Cyfrovi texnologiyi yak osnova ta rushijna syla rozvytku suchasnoyi globalnoyi ekonomiky. [Digital technologies as the basis and driving force of modern world economics.] Ekonomika ta derzhava, no, 1. pp. 79-82.

Kuyibida, V. S., Petroye, O. M., Fedulova, L. I. and Androshhuk, G. O., 2019. Cyfrovi kompetenciyi yak umova formuvannya yakosti lyudskogo kapitalu [Digital competences as a condition for the formation of the quality of human assets] : analit. zap. Kyyiv : NADU.

Malyxin, O.V., Kovalchuk, V.I., Aristova, N.O., Popov, R.A. and Grycenko, I.S., 2017. Tendenciyi rozvytku osvity v epoxu informacijnogo suspilstva. Strategiyi intensyfikaciyi vyshhoyi gumanitarnoyi osvity v Ukrayini ta krayinax YeS [Trends in the development of education in the informational society. Strategy for the intensity of the effectiveness of higher humanitarian education in Ukraine and countries of EU]: monografiya. Kyyiv: NUBiP Ukrayiny, pp. 7–134.

Tymofyeyeva, I.B. and Netreba, M.M., 2019. Uprovadzhennya cyfrovyx texnoogij u pidgotovku majbutnix pedagogiv. [Introduction of digital technologies in the preparation of future pedagogical professionals] Informacijno-komunikacijni texnologiyi v osviti, issue 11. vol. 3. pp. 191-195.

Sheludko, I.V., 2017. Faxova pidgotovka pedagogiv profesijnogo navchannya v umovax innovacijnyx texnologij yak pedagogichna problema. [Professional development of teachers in a context of innovative technologies as pedagogy problem.] Molod i rynok, no. 6 (149).

The Digital Competence Framework 2.0. URL: https://ec.europa.eu/jrc/en/digcomp/digital-competence-framework; Digital Education Policies in Europe and Beyond.

Sheludko I.V. Achievements in Training of Future Technology Teachers: European Experience. Comparative professional Pedagogy, 2015. Vol. 5. Issue 2. pр. 92–96.

Kovalchuk V. High education system challenges in the context of requirements of labour market and society. Scientiic letters of academic society of Michal Baludansky. 2016. С. 88–90.

Kovalchuk V. I., Sheludko I. V. Implementation of digital technologies in training the vocational education pedagogues as a modern strategy for modernization of professional education. Annales Universitatis Paedagogicae Cracoviensis. Studia ad Didacticam Biologiae Pertinentia. 2019. №9. С. 122–138.

Опубліковано
2020-03-02
Як цитувати
Маринченко, І. (2020). УПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВИХ ТЕХНОЛОГІЙ У ПІДГОТОВЦІ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ ХУДОЖНЬОГО ПРОФІЛЮ. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (15), 173-186. https://doi.org/10.37041/2410-4434-2020-15-12
Номер
Розділ
ЗМІСТ І ТЕХНОЛОГІЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ