ПОЄДНАННЯ РИМО-ГОТСЬКОЇ ТА РИМО-ІРЛАНДСЬКОЇ ТРАДИЦІЙ У МУЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ КАРОЛІНГСЬКОГО ВІДРОДЖЕННЯ

  • Аліна Рябокінь Полтавський національний педагогічний університет імені В.Г. Короленка
Ключові слова: музична культура, вестготи, метріза, меса, ірландські монастирі, Каролігское відродження, музика, клірос

Анотація

У статті йдеться про переплетення двох культур на теріторіі континентальної Європи після варварського завоювання –традицій музичного виховання Вестготської Іспанії та досягнень в освіті ірладских монастирів, що були впроваджені Алкуїн Йоркським в Імперії Карла Великого. Музика у ті часи розглядалася як вища математична дисципліна, що була під силу лише найрозумнішим і найздібнішим учням. Автор статті аналізує публікації з цієї проблематики та визначає ту площину, яка на сьогоднішній день мало вивчена. Особливу увагу привернуто до обов΄язкового характеру музичної освіти у ранньосередньовічних європейських державах, на значення музики серед «семи вільних мистецтв», своєчасності появи шкіл-метріз для підготовки професійних церковних півчих, зародження меси як центральної частини богослужіння, ускладнення музичного малюнку християнських піснеспівів. Акцент зроблено на педагогічних ідеях Ісидора Севільського і Алкуїна Йоркського, методах заохочення та покарання, формах організації ними навчально-виховного процесу в єпископальних і монастирських школах раннього Середньовіччя, що стало фундаментом виникнення університетів в Західній Евпропі. Автор статті расскриває середньовічне розуміння музики як науки і як мистецтва, її складових частин: органіки, гармоніки й ритміки, у цитованих джерелах тієї далекої епохи аналізує відомості про інструменти, на яких грали учні монастирських і єпископальних шкіл на третьому рівні навчання, виділені ті семестри, коли вони займалися винятково музикою.

Посилання

RGALI, f. 1345. Zbory rukopysiv pysʹmennykiv, vchenykh, hromadsʹkykh diyachiv 1669-1949 rr. op. 1. do 1-1124. op. 1. do 1-1124. od. khr. 412. Panteleymonov, S., 1830. Lektsiyi z istoriyi. [Lectures on History].

RGALI, f. 1345. Zbory rukopysiv pysʹmennykiv, vchenykh, hromadsʹkykh diyachiv 1669-1949 rr. op. 1. do 1-1124. op. 1. do 1-1124. od. khr. 464. Romanovsʹkyy, H. I. Filosofsʹki mirkuvannya pro dobrotu, yestvi, yednosti ta in. [Philosophical reasoning about kindness, nature, unity and other things] Avtor. [XVIII st.].

Bowen, J. A., 1981. History of Western education L. : Metthuen.

Chadwick, H., 1966. Early Christian thught and the classical tradition. Oxford University Press.

Churruca, J. De., 1973. Presupuestos para el estudio delas fuentes jurídicas de San Isidoro de Sevilla. AHDE 43.pp. 429–443.

Cohen, G., 1993. Englisch religions drama. L. : Magmillan.

Опубліковано
2020-03-02
Як цитувати
Рябокінь, А. (2020). ПОЄДНАННЯ РИМО-ГОТСЬКОЇ ТА РИМО-ІРЛАНДСЬКОЇ ТРАДИЦІЙ У МУЗИЧНІЙ КУЛЬТУРІ КАРОЛІНГСЬКОГО ВІДРОДЖЕННЯ. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (15), 218-230. https://doi.org/10.37041/2410-4434-2020-15-15
Номер
Розділ
СТОРІНКИ ІСТОРІЇ РОЗВИТКУ МИСТЕЦТВА