ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ПОЛІХУДОЖНЬОГО ВИХОВАННЯ СТАРШИХ ПІДЛІТКІВ МУЛЬТИМЕДІЙНИМИ (ЦИФРОВИМИ) ЗАСОБАМИ
Анотація
У статті автор здійснює теоретичний аналіз сучасного стану мистецької освіти у контексті викликів, пов’язаних із процесами цифровізації. Доходить висновку про те, що основою сучасного освітнього процесу стає багатосередовищність (мультимедійнійсть), що обумовлено технологічною специфікою цифрової трансформації освіти та важливості, у даному контексті, поліхудожнього виховання старших підлітків.
Обґрунтовано педагогічні умови, які сприяютимуть поліхудожньому вихованню старших підлітків мультимедійними (цифровими) засобами, а саме: особистісно зорієнтоване залучення учнів до різних видів мистецтва у їх взаємодії на основі специфічних можливостей мультимедійних (цифрових) засобів; систематичне використання мультимедійних (цифрових) засобів у процесі поліхудожнього виховання на уроках і в позакласній роботі; стимулювання поліхудожньої діяльності старших підлітків з використанням мультимедійних (цифрових) засобів на основі власного художнього досвіду; організація самостійної творчої діяльності старших підлітків мультимедійними (цифровими) засобами.
Посилання
Bykov, V., Spirin, O., & Pinchuk, O. Modern tasks of digital transformation of education. UNESCO Chair Journal «Lifelong Professional Education in the XXI Century»;, (1), 27-36. https://doi.org/10.35387/ucj.1(1).2020.27-36
By`kov, V., & Burov, O. Cy`frove navchal`ne seredovy`shhe: novi texnologiyi ta vy`mogy` do zdobuvachiv znan`. Modern information technologies and innovation methodologies of education in professional training: methodology, theory, experience, problems, 268(55). https://doi.org/10.31652/2412-1142-2020-55-11-22
Proekt «Koncepciyi vy`xovannya ditej ta molodi v cy`frovomu prostori» / Nacional`na akademiya pedagogichny`x nauk Ukrayiny`. 2021. 52 s. URL: https://ipv.org.ua/hromadske-obhovorennya-proyektu-kontseptsiyi-vykhovannya-ditey-ta-molodi-v-tsyfrovomu-prostori/
Filosofs`ky`j ency`klopedy`chny`j slovny`k. / [V.I. Shy`nkaruk (golova redkol.)] / NAN Ukrayiny`; Insty`tut filosofiyi imeni G. S. Skovorody`. Ky`yiv : Abry`s, 2002. 742 s.
Slovar` po obrazovany`yu y` pedagogy`ke / pod red. V. M. Polonskogo. Moskva : Vыsshaya shkola, 2004. 511 s.
Borыtko N. M. V prostranstve vospy`tatel`noj deyatel`nosty` : monografy`ya / nauch. red. N. K. Sergeev. Volgograd : Peremena, 2001. 181 s.
Bex I. D. Vy`xovannya osoby`stosti: U 2 kn. Kn. 1 ta 2: Osoby`stijno oriyentovany`j pidxid: naukovo-prakty`chni zasady` : navch.-metod. posib. Ky`yiv : Ly`bid`, 2003. 344 s.
Bex I. Zhy`ttya osoby`stosti u smy`slocinnisnomu postupi. Duxovnist` osoby`stosti: metodologiya, teoriya i prakty`ka, 96(3), 44-57. https://doi.org/10.33216/2220-6310-2020-96-3-44-57
Bex I. D. Osoby`stist` na shlyaxu do duxovny`x cinnostej : monografiya. / I.D. Bex. Ky`yiv-Chernivci : «Bukrek», 2018. 320 s.
Texnologiyi xudozhn`o-estety`chnogo vy`xovannya uchniv osnovnoyi shkoly` u pozaklasnij roboti: monografiya ; za red. O.A. Komarovs`koyi, N.Ye. My`ropol`s`koyi. Xarkiv: «Drukarnya Madry`d», 2015. 222 s.
Bazelyuk O., Masol L. Mul`ty`medijna xudozhnya tvorchist` : progr. kursu za vy`borom dlya zagal`noosvit. navch. zakl. My`stecztvo ta osvita. 2010. # 4 (58). S. 55–58.
Masol L. M. Teorety`ko-metodologichni zasady` zagal`noyi my`stecz`koyi osvity` ta polixudozhn`ogo vy`xovannya (kul`turno-antropologichny`j pidxid). Psy`xologo-pedagogichni problemy` sil`s`koyi shkoly`. 2009. Vy`p. 30. S. 180–188.
Masol L. M. Xudozhestvenno-pedagogy`chesky`e texnology`y`: edy`nstvo obucheny`ya y` vospy`tany`ya. Muzыkal`noe obrazovany`e v sovremennom kul`turnom prostranstve. Moskva, 2015.
D`yuy`, D. Psy`xology`ya y` pedagogy`ka mыshleny`ya / perevod. N. M. Ny`kol`skaya. Moskva : Y`zdatel`stvo Yurajt, 2021. 166 s.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.