УПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

  • Марина Загорулько Інститут педагогіки Національної академії педагогічних наук України, м. Київ, Україна
Ключові слова: індивідуалізація навчальної діяльності, навчальний процес, методи навчання, принципи навчання, заклади вищої освіти

Анотація

У статті розглянуто інноваційні форми та методи індивідуалізації навчання студентів, до яких відносимо: проблемну лекцію, лекцію-візуалізацію, семінар-диспут, навчальну дискусію, мозковий штурм, контроль за рівнем засвоєння знань, метод портфоліо, метод проблемного викладу, метод проєктів, проблемно-наукові методи навчання, науково-дослідну роботу студентів, проблемне навчання, формат електронного курсу, застосування дистанційних технологій навчання. Ефективність процесу індивідуалізації навчальної діяльності забезпечується ступенем реалізації принципу динамічності та варіативності, принципу стимулювання самостійності та мотиваційного забезпечення, принципу підтримки індивідуальності студента та розвитку його автономності, принципу позитивної перспективи та самоактуалізації, принципу саморозвитку та самореалізації.

Посилання

Andreev, A.A. 1999. Dydaktycheskye osnovы dystantsyonnoho obuchenyia v vysshykh uchebnykh zavedenyiakh: dys. … d-ra ped. nauk: 13.00.02. [Didactic bases of distance learning in higher educational institutions: dis. ... Dr. ped. sciences]. Moskva. 289 p.

Burlakova, T.V. 2008. Pryntsypy yndyvydualyzatsyy professyonaloi podhotovky budushchykh uchytelei. Pedahohyka [Principles of individualization of professional training of future teachers. Pedagogy]. № 4 (7). pp. 40-44.

Volkova P. 2001. Pedahohika: Posibnyk [Pedagogy: textbook]. Kyyiv. 403 s.

Kyrsanov, A.A. 1982. Yndyvydualyzatsyia uchebnoi deiatelnosty kak pedahohycheskaia problema [Individualization of educational activity as a pedagogical problem]. Kazan. 224 p.

Koziar, M.M., Zachko, O.B., Rak, T.Ye. 2009. Virtualnyi universytet: navch.-metod. posib. [Virtual University: ttextbook]. Lviv. 168 s.

Maloivan, M.V. 2016. Dydaktychni umovy indyvidualizatsii samostiinoi navchalnoi diialnosti studentiv filolohichnykh spetsialnostei zasobamy informatsiinykh tekhnolohii: dys. ... kand. ped. nauk: 13.00.09. [Didactic conditions of individualization of independent educational activity of students of philological specialties by means of information technologies: dis. ... PhD. ped. sciences]. Kryvyi Rih. 222 s.

Polat, E.S. Bukharkyna, M.Yu., Moyseeva, M.V. Petrov, A.E.; pod red. Polat, E.S. 2005. Novye pedahohycheskye y ynformatsyonnye tekhnolohyy v systeme obrazovanyia: ucheb. posobye dlia stud. ped. vuzov y systemy povysh. kvalyf. ped. kadrov. 2-e yzd., ster. [New pedagogical and information technologies in the education system: textbook. manual for students. ped. universities and higher education systems. qual. ped. frames]. Moskva. 272 s.

Nosachenko, I. M. 2009. Interaktyvni tekhnolohii u profesiinomu navchanni. Informatsiino-telekomunikatsiini tekhnolohii v suchasnii osviti: dosvid, problemy, perspektyvy: Zbirnyk naukovykh prats. Chastyna 2. Za red. Koziara, M.M. ta Nychkalo, N.H. [Interactive technologies in vocational training. Information and telecommunication technologies in modern education: experience, problems, prospects: Collection of scientific works]. Lviv. S.93-96.

Pometun, O. 2005. Suchasnyi urok. Interaktyvni tekhnolohii navchannia: Nauk. Posibnyk [Modern lesson. Interactive learning technologies: Science Manual]. Kyyiv. 192 s.

Опубліковано
2020-12-30
Як цитувати
Загорулько, М. (2020). УПРОВАДЖЕННЯ ІННОВАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ В ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (16), 92-103. https://doi.org/10.37041/2410-4434-2020-16-7
Номер
Розділ
ІННОВАЦІЇ В МЕТОДИЦІ І ТЕХНОЛОГІЯХ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ