ЕЛЕМЕНТИ ІНТЕРМЕДІАЛЬНОГО АНАЛІЗУ НА ЗАНЯТТЯХ ІЗ ЛІТЕРАТУРИ У КОЛЕДЖАХ ХУДОЖНЬО-ЕСТЕТИЧНОГО ПРОФІЛЮ
Анотація
У статті висвітлено результати дослідження елементів інтермедіального аналізу як основи ефективного вивчення літератури, що їх доцільно запроваджувати під час занять у коледжах художньо-естетичного профілю. Узагальнено за науковими джерелами зміст, значення поняття «інтермедіальність»; особливості викладання літератури у старших класах художньо-естетичного профілю відповідно до когнітивних особливостей студентів; обґрунтовано необхідність впровадження інтермедіального підходу до літературних текстів у навчальних закладах художньо-естетичного профілю, адже найбільш вагомими засобами формування творчої особистості учня є різні види мистецтв, а це зумовлює необхідність використання комплексної їх взаємодії в освітньому процесі; визначено специфіку впровадження елементів інтермедіального аналізу як основи ефективного вивчення літератури, бо література з цієї точки зору є універсальним видом мистецтва, що поєднує у собі ознаки інших видів мистецтв, а саме: виразність музики, пластичність скульптури, візуальність живопису; досліджено різновиди взаємозв’язків літератури та інших видів мистецтв; наведено зразки інтермедіальності в літературі, зразки студентських інтермедіа, що були створені на заняттях із літератури; окреслено перспективи застосування елементів інтермедіального аналізу як основи ефективного вивчення літератури у коледжах художньо-естетичного профілю.
Посилання
Bovsunivs`ka T. V. Kognity`vna zhanrologiya ta poety`ka. Ky`yiv: Ky`yivs`ky`j nacional`ny`j universy`tet imeni T. Shevchenka, 2010. 180 s.
Generalyuk L. S. Vzayemodiya literatury` i my`stecztva nacherk teoriyi slovesno-vizual`ny`x interakcij. Studia Methodologica : Ternopil` : TNPU, 2009. Vy`p. 29. S. 81-88.
Y`l`y`n Y`. P. Postmoderny`zm: ot y`stokov do koncza stolety`ya: эvolyucy`ya nauchnogo my`fa. Moskva : Y`ntrada, 1998. 258 s.
Kly`menko Zh. V. Lekciya 19. Vy`vchennya svitovogo py`s`menstva kriz` pry`zmu ukrayins`koyi kul`tury`. Vsesvitnya literatura v shkolax Ukrayiny`. 2014. # 7-8. S. 36-38.
Kostyuk O. M. Doslidny`cz`ky`j komponent intermedial`ny`x elekty`vny`x kursiv dlya studentiv-filologiv (na pry`kladi dy`scy`pliny` «Literatura i teatr»). My`stecz`ka osvita: zmist, texnologiyi, menedzhment : zb. nauk. pr. Ky`yiv : Vy`d-vo TOV «TONAR», 2018. Vy`p. 13. S. 232-241.
Kostyuk O.M. Doslidny`cz`ky`j komponent kul`turologichnoyi prakty`ky` studentiv-filologiv na kafedri literatury`. My`stecz`ka osvita: zmist, texnologiyi, menedzhment: zb. nauk. pr. Ky`yiv : Vy`d-vo TOV «TONAR», 2017. Vy`p. 12. S. 263-275.
Lupak N. M. Intermedial`ni texnologiyi v sy`stemi my`stecz`koyi osvity` yak pedagogichna innovaciya. Pedagogichni nauky`. Vy`p. LXXXIV T. 2. Xerson, 2018. s. 127-132
Naly`vajko D. S. Vzayemozv'yazky` i vzayemodiyi literatury` j inshy`x my`stecztv v aspekti komparaty`visty`ky`. Literaturny`j dy`skurs: genezy`s, recepciya, interpretaciya (literaturoznavchy`j, kul`turologichny`j i metody`chny`j aspekty`): zb. materialiv mizhnar. konf. / za red. Yu. I. Kovbasenka. Ky`yiv : UAVZL, 2003. S. 3–25.
Popova O. V. Intermedial`ni studiyi u suchasnomu literaturoznavstvi. Problemy` semanty`ky` slova, rechennya ta tekstu. S. 163–167
Prosalova V. A. Intermedial`ni aspekty` novitn`oyi ukrayins`koyi literatury`. Donecz`k: DonNU, 2014. 154 s.
Revenchuk V. V. Vzayemodiya rizny`x vy`div my`stecztv yak chy`nny`k rozvy`tku muzy`chnogo my`slennya uchniv. Psy`xologo-pedagogichni nauky`. 2015. # 2. S. 65-67.
Savchuk G. O. «Intermedial`nist`» yak kategoriya literaturoznavstva j mediologiyi. Literaturoznavchi doslidzhennya: teorety`chni ta pry`kladni aspekty`. 2019. Vy`p. 81. S. 15-18 [Elektronny`j resurs]. URL: https://periodicals.karazin.ua/philology/article/view/14082
Cy`xovs`ka E. D. Teorety`chni dy`lemy` ponyattya intermedial`nosti. Slovo i chas. 2014. # 11. S. 49-59.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.