МЕТОДИКА ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ МОДУЛЬНОГО НАВЧАННЯ З ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОЇ ТВОРЧОСТІ У ВИЩІЙ ШКОЛІ

  • Надія Свінцицька Національний педагогічний університет імені М.П. Драгоманова
Ключові слова: декоративно-прикладна творчість, майбутній керівник гуртка, модульне навчання, методика професійної підготовки, педагог позашкільної освіти

Анотація

У статті актуалізується проблема впровадження особистісно-орієнтованих технологій навчання у закладах вищої освіти, а також необхідність пошуку ефективних технології навчання декоративно-прикладної творчості при підготовці майбутніх педагогів. Подається аналіз дидактичних підходів до використання модульного навчання у сфері вищої освіти, а також формулювання поняття «технологія модульного навчання» у контексті підготовки з декоративно-прикладної творчості. Розкриваються ключові принципи технології модульного навчання: структуризації, проблемності, варіативності, адаптованості та зворотного зв'язку. Ці принципи реалізують можливості особистого вибору студентами моделі навчання, а також передбачають розробку кожним студентом програми розвитку своїх професійних компетентностей. Висвітлюють характерні риси основних компонентів дидактичної системи модульного навчання, головною серед яких є гнучкість освітнього процесу. Впровадження модульного навчання у методиці підготовки майбутніх педагогів позашкільної освіти з декоративно-прикладної творчості пропонується на основі використання методу згорнутих інформаційних структур. Практичне використання цього методу продемонстроване на прикладі розробки змістового модуля «Народна вишивка» з навчальної дисципліни «Практикум з декоративно-прикладної творчості». Зокрема, обґрунтовується модульна структура навчальної дисципліни через систему «змістовий модуль-дидактичний модуль-рівневі модулі». Схарактеризовано рівневі модулі за однією із тем, що фіксують у навчальному матеріалі його базову, обов’язкову частину і рівень поглибленого вивчення. Також представлено зразок побудови змістової структури дидактичного модуля «Прозоро-рахувальні шви» для майбутніх керівників гуртків. Зосереджується увага на необхідності створення ряду педагогічних умов для ефективного впровадження модульного навчання, серед яких особливого значення набуває забезпечення особистого контролю студентами над процесом власного навчання.

Посилання

Andrus` O. I. Pry`ncy`py` modul`nogo navchannya ekonomichny`x dy`scy`plin studentiv texnichny`x universy`tetiv. Visny`k NTUU "KPI". Filosofiya. Psy`xologiya. Pedagogika, 2006. #2. S. 105-111.

Paxomova N. G. Metody`chna osnova modul`noyi texnologiyi navchannya. Upravlinnya v osviti : zbirny`k materialiv V Mizhnarodnoyi naukovo-prakty`chnoyi konferenciyi (14-16 kvitnya 2011 r.). L`viv. 2011. S. 243–244.

Strel`nikov V. Yu. Britchenko I. G. Suchasni texnologiyi navchannya u vy`shhij shkoli: modul`ny`j posibny`k dlya sluxachiv avtors`ky`x kursiv pidvy`shhennya kvalifikaciyi vy`kladachiv. Poltava: MIKP PUET, 2013. 309 s.

Czarenko O. Modul`na texnologiya navchannya metody`chny`x kompetentnostej majbutnix uchy`teliv. Naukovi zapy`sky`. Seriya: Pedagogichni nauky`. 2008. S. 266–271.

Опубліковано
2019-12-28
Як цитувати
Свінцицька, Н. (2019). МЕТОДИКА ВПРОВАДЖЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ МОДУЛЬНОГО НАВЧАННЯ З ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОЇ ТВОРЧОСТІ У ВИЩІЙ ШКОЛІ. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (14), 251-266. https://doi.org/10.37041/2410-4434-2019-14-17
Номер
Розділ
СУЧАСНА МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ФОРМИ, ТЕХНОЛОГІЇ, МЕТОДИ І ПРИЙОМИ РОБОТИ