ЗНАЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО ДИЗАЙНУ В СУЧАСНОМУ АРТ-ПРОСТОРІ

  • Юрій Одробінський Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв
  • Валерій Атланов Миколаївська філія Київського національного університету культури і мистецтв
Ключові слова: дизайн, арт-простір, креативний простір, креативне середовище, міське середовище, образно-пластична форма, художня творчість, інтер’єр, принципи

Анотація

Розглянуті позиції дизайну в сучасному арт-просторі України. Виявлена сутність креативного середовища. Проаналізований стан розвитку сучасного арт-простору в Україні. Наведені приклади використання дизайну в створенні креативного середовища. Доведено, що дизайн арт-об’єктів поступово виробив свою специфічну образно-естетичну мову. Досліджені основні ідеї об’ємно-планувального вирішення арт-простору та його компонентів. Висловлене припущення, що специфічною рисою пострадянської доби є організація арт-просторів у залишених приміщеннях колишніх фабрик і заводів. Охарактеризований дизайн обраних арт-середовищ Києва.
Виявлено, що сучасний дизайн характеризується інноваційною, авангардно-експериментальною спрямованістю, яка охоплює різні напрями мистецтва. Серед них, зокрема, вагоме місце займає формування сучасного арт-простору. У ході дизайн-проектування художнього середовища використовується широка палітра засобів формотворення, в т.ч. активно використовуються образно-пластичні форми, мета яких – надання арт-простору високих художніх і стильових якостей. Доведено, що метою дизайну арт-просторів є висунення естетичних і конструкторських рішень для оформлення згаданих просторів. Задіяння досягнень дизайну для формування креативного середовища має спиратися на дотриманні таких принципів: домінанти, композиційної рівноваги, інтеграції, акцентування. Дизайн більшості арт-просторів є зручним і може трансформуватися саме у те, що потрібно клієнтові.

Посилання

Art-zavod «Platforma» [Elektronnij resurs]. – Rezhim dostupu: http://artzavodplatforma.com.

Grishin N. Tvorcheskie metry / N. Grishin // Sekret firmy. – 2013. – № 3 (328). – S. 34-39.

Yefimova A. Suchasne mistectvo v miskomu prostori: perspektivi ta shlyahi rozvitku v Ukrayini / A. Yefimova // Visnik Lvivskoyi nacionalnoyi akademiyi mistectv. – 2016. – Vip. 28. – S. 143-152.

Zhelondievskaya L. V. Gipertekst graficheskogo dizajna / L. V. Zhelondievskaya // Vestnik Orenburgskogo gosudarstvennogo universiteta.– 2011.– №9 (128).– S. 54-57.

Zakusina A. A. Graficheskij dizajn kak element estetiki gorodskogo prostranstva / A. A. Zakusina [Elektronnyj resurs]. – Rezhim dostupa: https://cyberleninka.ru/article/n/graficheskiy-dizayn-kak-element-estetiki-gorodskogo-prostranstva.

Kreativnij prostir «InVega» [Elektronnij resurs]. – Rezhim dostupu: https://funtime.kiev.ua/kreativnie-prostranstva/invega.

Kreativnij prostir «Smartville» [Elektronnij resurs]. – Rezhim dostupu: https://funtime.kiev.ua/kreativnie-prostranstva/smartville.

Kreativnij prostir «Vezha» [Elektronnij resurs]. – Rezhim dostupu: https://funtime.kiev.ua/kreativnie-prostranstva/art-prostranstvo-vezha.

Litvinceva G. Yu. Kreativnye prostranstva – auditorii novogo tipa // Mezhdunarodnyj nauchno-issledovatelskij zhurnal. – 2016. – № 10-2 (52). – S. 201-202.

Makkuajr S. Medijnyj gorod. Media, arhitektura i gorodskoe prostranstvo / S. Makkuajr. – M. : Strelka Press, 2014. – 392 c.

Mastrova A. A. Principi vklyuchennya obrazno-plastichnih form v prostir inter'yeru / A. A. Mastrova, G. M. Havhun // Suchasni problemi arhitekturi ta mistobuduvannya. – 2017. – Vip. 47. – S. 527-531.

Mihalchuk V. V. Mistecka galereya yak fenomen art-prostoru suchasnoyi Ukrayini / V. V. Mihalchuk // Mistectvoznavchi zapiski. – 2014. – Vip. 26. – S. 201-210.

Musiyenko N. Public art u prostori suchasnogo mista: Kiyivska praktika / N. Musiyenko // Suchasni problemi doslidzhennya, restavraciyi ta zberezhennya kulturnoyi spadshini. – 2010. – №7. – S. 136-149.

Nyuark K. Chto takoe graficheskij dizajn? / K. Nyuark. – M. : AST, Astrel, 2014. – 256 s.

Samojlova E. O. Art-prostranstvo umnogo goroda: perspektivy razvitiya / E. O. Samojlova, Yu. M. Shaev [Elektronnyj resurs]. – Rezhim dostupa: https://cyberleninka.ru/article/n/art-prostranstvo-umnogo-goroda-perspektivy-razvitiya.

Suhovskaya D. N. Realizaciya tvorcheskogo potenciala naseleniya cherez kreativnye prostranstva goroda: lofty, zony kovorkinga, art-territorii / D. N. Suhovskaya // Molodoj uchenyj. – 2013. – № 10. – S. 650-652.

Chepelik O. Suspilne zamovlennya dlya urbanistichnih prostoriv / O. Chepelik // Suchasni problemi doslidzhennya, restavraciyi ta zberezhennya kulturnoyi spadshini: Zb. nauk. prac IPSM NAMU. – 2009. – № 6. – C. 430-443.

Shilo O. V. Monumentalne mistectvo i strit-art v suchasnomu miskomu prostori / O. V. Shilo, O. D. Ivashko // NVB. – 2016. – № 2. – S. 74-78.Davies Alice, Tollervey Kathryn. The Style of Coworking: Contemporary Shared Workspaces. – Prestel Publishing, 2013. – 159 р.

Supporting Places of Work: Incubators, Accelerators and Co-working Spaces. – London: URS Infrastructure & Environment UK Limited, 2014. – 136 р.

Опубліковано
2017-12-27
Як цитувати
Одробінський , Ю., & Атланов, В. (2017). ЗНАЧЕННЯ УКРАЇНСЬКОГО ДИЗАЙНУ В СУЧАСНОМУ АРТ-ПРОСТОРІ. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (12), 227-247. вилучено із https://zbirnik.mixmd.edu.ua/index.php/artedu/article/view/85
Номер
Розділ
СУЧАСНА МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: МЕТОДИКА І ТЕХНОЛОГІЯ