ЕСТЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ У ВИМІРІ ІНКОНТРОЛОГІЇ

  • Франц Малгожата Cтарoпольский колледж, Варшава
Ключові слова: виховання, інконтрологія, естетичне виховання, модель, теорія і практика естетичного виховання

Анотація

У статті розглянуто сутність естетичного виховання у вимірі інконтрології. Зактуалізовано кризу естетичного виховання на сучасному етапі цивілізаційного розвитку, що наявна на теоретичному й практичному рівнях. Незважаючи на традиції і значущість мистецтва, його роль у естетичному вихованні недооцінюється. З метою посилення суспільного статусу естетичного виховання, визначення його пріоритету в освітній практиці здійснено теоретичний аналіз його сутності в контексті інконтрології, сконструйовано і відображено відповідні моделі, що сприятимуть проведенню фенеменологічних досліджень.

Посилання

Cassirer Ernst, Esej o człowieku: wstęp do filozofii kultury, (tłum. Anna Staniewska). «Czytelnik», Warszawa 1977, ss. 410.

Gloton Robert, Clero Claude, Twórcza aktywność dziecka, (tłum. Irena Wojnar). WSiP, Warszawa 1988, ss. 262.

Gołaszewska Maria, Zarys estetyki. Problematyka. Metody. Teorie. Wydawnictwo Literackie, Kraków 1973, ss. 482.

Łukaszyński Janusz, Inkontrologiczna koncepcja czytania i jej znaczenie: funkcje w filozofii kultury Andrzeja R. Nowickiego. «Nauki Humanistyczne», 1997, t. 3, nr 752, s. 28-44.

Nowicki Andrzej, Człowiek w świecie dzieł. PWN, Warszawa 1974, ss. 377.

Nowicki Andrzej, Spotkania w rzeczach. PWN, Warszawa 1991, ss. 439.

Olczak Małgorzata, Trening twórczości – współczesna i efektywna forma wychowania przez sztukę. Oficyna Wydawnicza IMPULS, Kraków 2009, ss. 488

Ostrowska Urszula, Fenomen spotkania w wychowaniu. «Edukacja. Studia. Badania. Innowacje», 2007, nr 4, s. 5-19.

Szuman Stefan, Sztuka wzbogaca i pogłębia człowieka, [in:] Teoria wychowania estetycznego, pod red. Irena Wojnar. Wydawnictwo ŻAK, Warszawa 1997, s. 129-140.

Wojnar Irena, Estetyka i wychowanie. PWN, Warszawa 1964, ss. 378.

Wojnar Irena, Teoria wychowania estetycznego – zarys problematyki. PWN, Warszawa 1976, ss. 359.

Wojnar Irena, Możliwości wychowawcze sztuki, [in:] Sztuka dla najmłodszych. Teoria – recepcja – oddziaływanie, pod red. Maria Tyszkowa. PWN, Warszawa – Poznań 1977, s. 31-52.

Wojnar Irena, Możliwości wychowawcze sztuki, [in:] Teoria wychowania estetycznego, pod red. Irena Wojnar. Wydawnictwo ŻAK, Warszawa 1997(a), s. 10-29.

Wojnar Irena, Społeczna obecność sztuki a wychowanie człowieka, [in:] Teoria wychowania estetycznego, pod red. Irena Wojnar. Wydawnictwo ŻAK, Warszawa 1997(b), s. 275-297.

Wychowanek jako podmiot działań, pod red. Mirosław Kofta. Wydawnictwo Uniwersytetu Warszawskiego, Warszawa 1989, ss. 182.

Wychowanie w kontekście teoretycznym, pod red. Andrzej Tchorzewski. Wydawnictwo Wyższej Szkoły Pedagogicznej, Bydgoszcz 1993, ss. 199.

Zarys pedagogiki, pod red. Bogdan Suchodolski, t. 2., (wyd. 4). PWN, Warszawa 1966 – 522 s.

Опубліковано
2016-11-30
Як цитувати
Малгожата, Ф. (2016). ЕСТЕТИЧНЕ ВИХОВАННЯ У ВИМІРІ ІНКОНТРОЛОГІЇ. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (11), 150-173. вилучено із https://zbirnik.mixmd.edu.ua/index.php/artedu/article/view/104
Номер
Розділ
ПРАКТИКА СУЧАСНОЇ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ: НОВІТНІ ДОСЯГНЕННЯ