ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В ІСТОРИЧНОМУ ДИСКУРСІ

  • О. Каленюк Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, м. Луцьк
Ключові слова: академізм, художньо-педагогічна освіта, художник-педагог, методологічні підходи

Анотація

У статті проведено аналіз художньо-педагогічної освіти періоду ХVІІ-ХХІ століття. Проаналізовано ефективність академічної системи освіти та її реформування на підґрунті концептуальних ідей учених епохи Просвітництва. Розглянуто дидактичні та теоретичні методи формування фахових знань художника-педагога. Здійснено намір осмислення періодизації художньо-педагогічної освіти. Окреслено домінуючі методологічні підходи у викладанні фахових предметів у сучасній освіті. Визначено пріоритетні напрями у формуванні фахових знань майбутнього митця.

Посилання

Aleksyuk A. M. Pedahohika vyshchoyi osvity Ukrayiny: istoriya, teoriya. Pidruchnyk dlya studentiv, aspirantiv / A. M. Aleksyuk, – K.: Lybid', 1998. – 500 s.

Volynets' L. Tendentsiyi rozvytku zahal'noyi mystets'koyi osvity v krayinakh Yevropeys'koho Soyuzu / L. Volynets' // Porivnyal'no-pedahohichni studiyi : nauk.-ped. zhurn. – 2009. – # 2. – S. 36-46.

Volkov Y. F. Tvorcheskye metodы y khudozhestvennыe systemы / Y. F.Volkov – 2-e yzd., yspr. y dop. – M. : Yskusstvo, 1989. – S. 95-111. (Seryya: Uchebnyk XXI veka)

Kalenyuk O. M. Dydaktychni zasady formuvannya fakhovykh znan' u maybutnikh uchyteliv obrazotvorchoho mystetstva: dys. …kandydata ped.. nauk: 13.00.09 / Kalenyuk Ol'ha Mykolayivna, – Luts'k, 2005. – 189 s.

Mystets'ka osvita v Ukrayini: rozvytok tvorchoho potentsialu v KhKhI stolitti: Analitychna dopovid' ukrayins'koyu, rosiys'koyu, anhliys'koyu movamy: nauk. vydannya / L. M. Masol, O. V. Bazelyuk, O. A. Komarovs'ka, V. H. Muromets', V. V. Rahozina ; za nauk. red. L. M. Masol. – K. : Aura Buks, 2012. – 240 s.

Rostovtsev N. N. Ocherky po ystoryy metodov prepodavanyya rysunka: Uchebnoe posobye. M.: Yzobraz. yskusstvo, 1983. – 288 s.

Sulaeva N. Retrospektyvnyy analiz rozvytku mystets'koyi osvity v Ukrayini / N. Sulaeva // Estetyka i etyka pedahohichnoyi diyi. - 2014. - Vyp. 7. – S. 97-106.

Stetsenko V. I. Kul'tura v terminakh vid «a» do «ya». Kul'turolohichna abetka: Navch.posibnyk dlya studentiv i vykladachiv universytetu. – L'viv: Vydavnychyy tsentr LNU imeni Ivana Franka, 2005. – 174 s.

Suspil'stvoznavchi nauky ta vidrodzhennya natsiyi: zbirnyk naukovykh prats'. – Luts'k, 1997. – 176 s.

Shmahalo R. Slovnyk myttsiv-pedahohiv Ukrayiny ta z Ukrayiny u sviti (1850-1950-i rr.). – L'viv: Ukrayins'ki tekhnolohiyi, 2002. – 144 s.

Shmahalo R.T. Mystets'ka osvita v Ukrayini seredyny KhIKh – seredyny KhKh stolittya: strukturuvannya, metodolohiya, khudozhni pozytsiyi : avtoref. dys. na zdobuttya nauk. stupenya doktora myst-va : spets. 17.00.06 «Dekoratyvne i prykladne mystetstvo» / R. T. Shmahalo. – L'viv, 2005. – 41 s.

Опубліковано
2015-09-30
Як цитувати
Каленюк, О. (2015). ФОРМУВАННЯ ХУДОЖНЬО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ В ІСТОРИЧНОМУ ДИСКУРСІ . Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (10), 169-186. вилучено із https://zbirnik.mixmd.edu.ua/index.php/artedu/article/view/127
Номер
Розділ
ЗМІСТ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ: ТРАДИЦІЇ, ДОСВІД, ПОШУК