ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД РОЗВИТКУ ПРОЕКТНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ-ГРАФІКІВ

  • Алла Максимова Мистецький інститут художнього моделювання та дизайну імені Сальвадора Далі
Ключові слова: проектна культура, професійна підготовка дизайнера, дипломне проектування, графічний дизайн

Анотація

У статті розкрито зміст поняття «проектна культура», висвітлені результати порівняльного аналізу дипломних проектів провідних мистецьких закладів вищої освіти України та близького зарубіжжя для виявлення ступеня розвитку проектної культури майбутніх дизайнерів-графіків у професійній підготовці. Автор стверджує, що візуальне вирішення певної тематики дипломного проекту передбачає синтез об’єкту проектування у найбільш оптимальному варіанті із докладною розробкою певної графічної та макетної частини з урахуванням сучасного рівня розвитку графічного дизайну, новітніх комп’ютерних технологій, досягнень науки, економічних, екологічних, функціональних вимог, а також вимог охорони праці. Але, як показав порівняльний аналіз дипломних проектів провідних мистецьких закладів вищої освіти, переважно України й Польщі, часто дипломником можуть опускатися вимоги утилітарного чи естетичного призначення, що позначається на рівні розвиненості проектної культури в освітньому процесі. За результатами порівняльного аналізу дипломних проектів з графічного дизайну провідних мистецьких закладів вищої освіти Республіки Білорусь, Польщі та України, автор констатує, що розвиток проектної культури майбутнього дизайнера має охоплювати обидві категорії – утилітарність та естетичність, оскільки динаміка соціокультурних процесів у суспільстві нині вимагає повну їхню взаємодію в об’єктах дизайнерського проектування. Сьогодні ці категорії проектної культури потребують оновлення відповідно до сучасних вимог і впровадження в навчально-методичні комплекси з фахових дисциплін проектування.

Посилання

Kaukina O. V. Soderzhatel'no-funkcional'nye harakteristiki modeli formirovaniya proektnoj kul'tury budushchih dizajnerov v processe professional'noj podgotovki v vuze // Sibirskij pedagogicheskij zhurnal. Novosibirsk, 2009. № 11. S. 51-60.

Maksimova A. B. Diplomne proektuvannya za temoyu fіrmovogo abo korporativnogo stilyu u procesі pіdgotovki grafіka-dizajnera // Suchasnі strategії unіversitets'koї osvіti: yakіsnij vimіr : nauk. vidannya / za zag. red. V. O. Ognev’yuka. Kiїv: Kiїv. un-t іm. B. Grіnchenka, 2012. S. 674-682.

Maksimova A. B. Sistemnіst' navchal'nogo proektuvannya u procesі pіdgotovki majbutnіh fahіvcіv grafіchnogo dizajnu // Dizajn, arhіtektura, obrazotvorche mistectvo: naukovo-tekhnіchnij zbіrnik / vіdp. red. V. M. Gubar'. Poltava: PІEP, 2010. Vip. № 7. C. 19-25.

Minervin G. B. Dizajn: illyustrirovanyj slovar'-spravochnik / pod red. G. B. Minervina, V. T. SHimko. Moskva: Arhitektura-S, 2004. 288 s.

Belorusskaya gosudarstvennaya akademiya iskusstv URL: http://www.bdam.by/ (data zvernennya: 12.10.2018)

Nacіonal'na akademіya obrazotvorchogo mistectva і arhіtekturi / URL: http://www.naoma.edu.ua/ (data zvernennya: 12.10.2018).

Akademia Sztuk Pieknych im. Eugeniusza Gepperta we Wroclawiu / URL: http://www.asp.wroc.pl/ (data zvernennya: 12.10.2018).

Опубліковано
2018-12-28
Як цитувати
Максимова, А. (2018). ПРАКТИЧНИЙ ДОСВІД РОЗВИТКУ ПРОЕКТНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНІХ ДИЗАЙНЕРІВ-ГРАФІКІВ. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (13), 174-184. вилучено із https://zbirnik.mixmd.edu.ua/index.php/artedu/article/view/174
Номер
Розділ
СУЧАСНА МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ФОРМИ, ТЕХНОЛОГІЇ, МЕТОДИ І ПРИЙОМИ РОБОТИ