СУТЬ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ АНАЛІТИКО-УЗАГАЛЬНЮЮЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА

  • Тетяна Опалюк Кам'янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка
Ключові слова: соціальний працівник, аналітико-узагальнююча діяльність, компетентність, соціальна робота, емпатія, соціальна ситуація

Анотація

У статті порушено проблеми аналітико-узагальнюючої діяльності соціального працівника, акцентовано увагу на сучасних підходах та тенденціях розвитку соціальної роботи, сучасних кваліфікаційних вимогах, які висуваються до спеціалістів цієї сфери. Обґрунтована позиція стосовно необхідності інтенсифікації діяльності зі спеціального цілеспрямованого розвитку/саморозвитку аналітико-узагальнюючих компетентностей соціального працівника, починаючи з процесу його професійного становлення. Загальновизнані підходи до структурування та розвитку аналітико-синтетичної, аналітико-узагальнюючої діяльності були адаптовані до особливостей професійного становлення та розвитку соціального працівника та отримали відповідну інтерпретацію, змістове наповнення.

Посилання

Vygovskaya, L. P., 1996. Problema empatii v psikhologi. Sotsial'no-psikhologicheskaya priroda empatii: problemy i perspektivy issledovaniya. [The problem of empathy in psychology. Social-psychological nature of empathy: issues and perspectives of the research] Odessa, pp. 171–186.

Dombek, S. O. Pedagogicheskaya organizatsiya analitiko-sinteticheskogo vospriyatiya uchebnykh modelei mladshimi shkol'nikami. [Pedagogical organization of analytical-synthetic perception of educational models by young schoolchildren.] URL: http://pskgu.ru/projects/pgu/storage/wg6110/wgpgpu01/wgpgpu_01_22.pdf. [in Russian].

Ishchenko, Yu. Ya., 2010. Konflikty yak predmet humanitarnoyi perspektyvy: sotsial'na filosofiya. [Conflicts as a subject of humanitarian perspective: social philosophy] Filosofs'ka dumka. no. 2. pp. 97–105.

Kotlovyy, S. A., 2019. Mediatsiya u roboti. [Mediation in the work.] Aktual'ni problemy sotsial'noyi sfery : zbirnyk statey uchniv, studentiv i vykladachiv za rezul'tatamy konkursnykh i kvalifikatsiynykh doslidzhen' .N.P. Pavlyk [Ed.]. Zhytomyr: Vyd-vo Zhytomyrs'koho derzhavnoho universytetu imeni Ivana Franka. issue 9, pp. 15-18.

Larina, L. M. Rol' domashnikh zadanii v formirovanii myslitel'noi deyatel'nosti uchashchikhsya. [The role of 'homework' in the formation of mental activity of students.] URL: http://festival.1september.ru/articles/411110/ [in Russian].

Nakaz Ministerstva sotsial'noyi polityky «Pro zatverdzhennya Derzhavnoho standartu sotsial'noyi posluhy poserednytstva (mediatsiyi)». [Order of the Ministry of Social Policy "On compliance with the State Standard of Social Mediation Service". ] 2016. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z124316 [in Ukrainian].

Otcheskaya, I.B. Osobennosti razvitiya analitiko-sinteticheskoi deyatel'nosti uchashchikhsya profil'noi shkoly. [Features of the development of analytical and synthetic activities in the profession-oriented school.] URL:http://www.rusnauka.com/9_NND_2012/Pedagogica/5_105434.doc.html [in Russian].

Rubinshtein, S.L., 1958. O myshlenii i putyakh ego issledovaniya. [About cogitation and ways of its research.] AN SSSR, In-t filos. Moskva: izd-vo AN SSSR.

Solov'eva, T.A., 1999. Didakticheskie osnovy intellektual'no-razvivayushchego obrazovatel'nogo protsessa v nachal'noi shkole: Teoretiko-eksperimental'noe issledovanie. [Didactic bases of intellectual-developing educational process in primary school: Theoretical and experimental research.] Pskov: PGPI.

Solomonova, T.P. Formirovaniya analitiko-sinteticheskikh umenii budushchego uchitelya. [Formation of analytical and synthetic skills of the future teacher.] URL: http://www.rusnauka.com/SND/Pedagogica/2_solomonova%20t.p..doc.html [in Russian].

Опубліковано
2020-03-02
Як цитувати
Опалюк, Т. (2020). СУТЬ ТА ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ АНАЛІТИКО-УЗАГАЛЬНЮЮЧОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СОЦІАЛЬНОГО ПРАЦІВНИКА. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (15), 130-147. https://doi.org/10.37041/2410-4434-2020-15-9
Номер
Розділ
АКТУАЛІТЕТИ ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ В СИСТЕМІ ВИЩОЇ ОСВІТИ