ПІДГОТОВКА МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ ЛІТЕРАТУРИ ДО ШКІЛЬНОГО АНАЛІЗУ ЛІРИЧНИХ ТВОРІВ
Анотація
У статті розглянуто проблему підготовки майбутніх учителів української літератури до здійснення шкільного аналізу ліричного твору. З цією метою вона аналізує недоліки студентського аналізу ліричного твору, зокрема: відсутність цілісності, проблеми з формулюванням теми художнього тексту, визначенням виду лірики, функцій засобів художньої виразності в поезії. Автор аналізує традиційні (за структурою, образами і проблематикою) й нові (контекстуальний, інтертекстуальний, лінгвістичний, текстуальний, стилістичний) типи художньо-ідейного аналізу ліричного твору, а також визначає фактори, що впливають на вибір типу аналізу. Обгрунтовано, що однією з ознак підготовленості студентів-філологів до здійснення шкільного аналізу ліричних творів є вміння аналізувати незнайомий для них художній текст і пропонує приклад такої студентської роботи.
Посилання
Bazуl L. O. Rozvitok lіteraturoznavchoї kompetentnostі majbutnіkh uchitelіv ukraїns'koї movi і lіteraturi : monografіya. Kiїv : Vid-vo NPU іm. M. P. Dragomanova, 2015. 574 s.
Danylenko V. H. Lisorub u pusteli. Pysmennyk i literaturnyi protses [Logger in the desert. Writer and literary process] / Kiїv: VTs «Akademiia», 2008. 352 s.
Naukovi osnovy metodyky literatury [Scientific bases of the literature’s methodic] : posib. dlia stud. vuziv / N.Y. Voloshyna. Kiїv : Lenvit, 2002. 344 s.
Pelypeiko I. Vyvchennia lirychnykh tvoriv u 8-10 klasakh [Studying lyrical works in 8-10th grades] : posibnyk dlia vchytelia / Kiїv: Rad. shkola, 1982. – 215 s..
Sytchenko A. L. Metodyka navchannia ukrainskoi literatury v zahalnoosvitnikh zakladakh [Methodic of Ukrainian literature learning in secondary schools] : navch. posib. dlia studentiv-filolohiv. Kiїv: Lenvit, 2011. 291 s.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.