ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНЯ ЯК ІНТЕРАКТИВНА ФОРМА РОЗВИТКУ ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ В УМОВАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ

  • Ольга Ходацька Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України; Гімназія-інтернат №13 м. Києва
Ключові слова: педагогічна майстерня, вчитель української мови і літератури, вчитель-майстер, професіоналізм, інформальна освіта, неформальна освіта

Анотація

У статті розкрито завдання і алгоритм діяльності педагогічної майстерні як інтерактивної форми розвитку професіоналізму вчителів української мови та літератури на основі досвіду гімназії-інтернату № 13 м. Києва. З’ясовано, що педагогічна майстерня це інтерактивна форма розвитку професіоналізму вчителя, яка спрямована на створення умов для набуття кожним учасником нового знання і нового досвіду за допомогою самостійної чи колективної творчості. Специфікою діяльності педагогічної майстерні для вчителів української мови і літератури є забезпечення обміну досвідом на основі міждисциплінарності філологів, ознайомлення з інноваціями у сфері філологічної освіти, пошук ефективних форм і методів ретрансляції фольклорного, мовознавчого, літературного досвіду в умовах неформальної організації навчання. Схарактеризовано досвід роботи педагогічної майстерні для вчителів української мови та літератури «Профі» у гімназії-інтернаті № 13 м. Києва. Завданнями педагогічної майстерні є створення творчого середовища, яке дозволяє педагогам підвищити рівень методичної, педагогічної майстерності, комунікативної компетентності, інноваційної культури; розвиток професійних умінь і навичок, які відповідають сучасним вимогам педагогічної науки і практики, підготовка молодих фахівців до засвоєння прийомів і методів педагогічного дослідження і методів перспективного педагогічного досвіду; сприяння навчанню вчителів у моделюванні власного освітньої траєкторії професійного розвитку; зосередження уваги на педагогіці партнерства за Концепцією Нової української школи, згідно з якою учитель та учень – повноправні співавтори сучасного уроку; зміна організації традиційного уроку, включення спеціально організованої діяльності учнів в освітній процес на основі використання компетентнісно орієнтованих завдань; творча взаємодія вчителя-практика, викладача закладу вищої освіти та науковця.

Посилання

Bazyl L. Profesіjnij rozvitok pedagoga v umovah Novoї ukraїns'koї shkoli // Naukovі zapiski naukovo-doslіdnoї laboratorії «Problemi pіdgotovki studentіv-fіlologіv do ukraїnoznavchoї roboti v shkolі» : zb. nauk. prac' za mater. / N. P. Sivachuk (gol. red.). Uman' : ALMІ, 2018. S. 12–18.

Bakalo L. Bіoadekvatnі tekhnologії yak napryam modernіzacії shkіl'nogo kursu zarubіzhnoї lіteraturi // Zarubіzhna lіteratura. 2008. № 45–48. S. 67–71.

Bahanov K.O. Tradicії ta іnnovacії v navchannі іstorії v shkolі: Didaktichnij slovnik-dovіdnik. Zaporіzhzhya. Prosvіta. 2002. 108 s.

Eremina T. YA. Eshche raz o pedagogicheskoj masterskoj URL: http://lelien.org/spip.php?article87&lang=fr

Zagoruj N. A. Novye pedagogicheskie tekhnologii. Tekhnologiya «Tvorcheskaya masterskaya». URL: http://www.google.com.ua/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CDMQFjAB&url=http%3A%2F%2Fmethods.ucoz.ru%2Fzagorui2.doc&ei=R5kCUfK3McnbtAaxkYGYAw&usg=AFQjCNGVUXuLKfXJhduOuCNYhZTkmSJgUA&bvm=bv.41524429,d.Yms&cad=rja

Zolototrubova N. N. Metodika prepodavaniya literatury. Voronezh : Izd-vo VPU, 2009. 41 s.

Kremen' V. Fіlosofіya osvіti HKHІ stolіttya // SHlyah osvіti. 2003. № 2. S. 2–6.

Kucheruk O. A. Sistema metodіv navchannya ukraїns'koї movi v osnovnіj shkolі: teorіya і praktika: monograf. ZHitomir: Vid-vo ZHDU іmenі І. Franka, 2011. 420 s.

Muhina I.A. CHto takoe pedagogicheskaya masterskaya? URL: http://www.lelien.org/spip.php?auteur1.

Russkih G.A. Pedagogicheskaya masterskaya kak sredstvo podgotovki uchitelya. URL: https://sites.google.com/site/kniznaapolkavmk/russkih-g-a-pedagogiceskaa-masterskaa-kak-sredstvo-podgotovki-ucitela

Stepanova G. Pedagogicheskie masterskie kak uslovie razvitiya tvorcheskoj lichnosti. Moskva: CHistye prudy, 2007. 32 s

Francuzskaya gruppa novogo obrazovaniya. Istoriya vozniknoveniya URL: http://lelien.org/spip.php?article6&lang=fr

YUshchuk І. P. Mova nasha ukraїns'ka: stattі, vistupi, rozdumi. Kiїv: Vid. Centr «Prosvіta», 2001. 144 s.

Tekhnologії profesіjnogo rozvitku pedagogіv v umovah formal'noї і neformal'noї osvіti: praktichnij posіbnik / M.P. Vovk, G.І. Sots'ka, N.O. Fіlіpchuk, YU.V. Grishchenko, S.O. Solomaha, L.YU. Sultanova, N.S. Gomelya. Kiїv: Talkom, 2019. 320 s.

Bazyl L., Klymenko M., Orlov V. Freedom of pedagogical activity: Contradictions and their solutions. Opcion: Revista de Ciencias Humanas y Sociales Vol. 35 (2019) Edición Especial N. 19. URL: http://produccioncientificaluz.org/index.php/opcion/

Опубліковано
2019-12-28
Як цитувати
Ходацька, О. (2019). ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНЯ ЯК ІНТЕРАКТИВНА ФОРМА РОЗВИТКУ ПРОФЕСІОНАЛІЗМУ ВЧИТЕЛІВ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ В УМОВАХ НЕФОРМАЛЬНОЇ ОСВІТИ. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (14), 171-188. https://doi.org/10.37041/2410-4434-2019-14-12
Номер
Розділ
ПЕДАГОГІЧНА МАЙСТЕРНІСТЬ У ЗАКЛАДАХ МИСТЕЦЬКОЇ ОСВІТИ