ДІАГНОСТИКА СФОРМОВАНОСТІ СЦЕНІЧНО-ОБРАЗНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПРОЦЕСІ ВОКАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ

  • Наталія Косінська Київський університет імені Бориса Грінченка
Ключові слова: сценічно-образна культура майбутнього вчителя музичного мистецтва, вокальна підготовка, критерій, показник, діагностика, діагностичний інструментарій

Анотація

У статті представлено критеріальну характеристику сценічно-образної культури майбутнього вчителя музичного мистецтва, сформовану у процесі вокальної підготовки. Визначено компоненти, критерії і показники означеної якості, а саме: мотиваційно-емпатійному компоненту відповідає мотиваційно-афективний критерій (показники: потреба у формуванні сценічно-образної культури майбутніх фахівців у процесі вокальної підготовки; сформованість здатності до самооцінювання власної сценічно-образної культури; ступінь сформованості ціннісних орієнтацій); когнітивно-пізнавальному компоненту – когнітивно-інформаційний критерій (показники: наявність знань про сутність сценічно-образної культури; міра володіння тезаурусом з цієї проблеми; сформованість здатності до збагачення знань щодо сценічно-образної культури на міждисциплінарній основі); творчо-діяльнісному компоненту – діяльнісно-рефлексивний критерій (показники: міру володіння вокальними уміннями майбутніх учителів музичного мистецтва; ступінь сформованості здатності до виявлення сценічних умінь майбутніх учителів музичного мистецтва; наявність інтерпретаційних умінь у майбутніх учителів). На основі визначених критеріїв і показників визначено рівні сформованості сценічно-образної культури майбутнього вчителя музики у процесі вокальної підготовки: низький (репродуктивний), середній (достатній), високий (творчий). Представлено хід констатувального етапу експерименту щодо виявлення стану сформованості сценічно-образної культури майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вокальної підготовки, що включав два етапи. На першому етапі було розроблено діагностичний інструментарій з метою виявлення стану сформованості сценічно-образної культури майбутніх учителів. Другий етап констатувального експерименту передбачав проведення діагностики сформованості сценічно-образної культури майбутніх учителів музичного мистецтва у процесі вокальної підготовки відповідно до визначених критеріїв, показників та рівнів (усього у констатувальному експерименті брало участь 350 майбутніх фахівців). З’ясовано, що домінування репродуктивного рівня сформованості  сценічно-образної культури майбутніх учителів музичного мистецтва є відсутність поетапної методики формування означеної якості. У результаті констатувального етапу експериментальної роботи було з’ясовано, що домінування переважно низького рівнів сценічно-образної культури майбутніх учителів музичного мистецтва, що формується у процесі вокальної підготовки, є відсутність послідовної методики формування означеної якості. Відповідно виникла необхідність у її розробленні та апробації.

Посилання

Gen Czіnhen. Formuvannya scenіchnoї kul'turi majbutnіh uchitelіv muzichnogo mistectva zasobami estradnogo spіvu / disertacіya na zdobuttya naukovogo stupenya kandidata pedagogіchnih nauk 13.00.02 – «Teorіya ta metodika muzichnogo navchannya». Nacіonal'nij pedagogіchnij unіversitet іmenі M.P. Dragomanova. Kiїv, 2015. 204 s.

Grebenyuk N. Є. Vokal'no-vikonavs'ka tvorchіst': psihologo-pedagogіchnij ta mistectvoznavchij aspekti: monografіya. Kiїv : NMAU іm. P.І.CHajkovs'kogo, 1999. 269 s.

Dubovickaya T. D. Diagnostika urovnya professional'noj napravlenosti studentov // Psihologicheskaya nauka i obrazovanie. 2004. S. 82–86. URL: http://psyjournals.ru/files/1159/psyedu_2004_n2_Dubrovitskaya.pdf

Limarenko L. І. Students'kij teatr u sistemі profesіjnoї pіdgotovki majbutnіh pedagogіv: monograf. Herson : HDU, 2015. 483 s.

Lokarєva G. V., Grin' L.O. Vokal'ne mistectvo v profesіjnіj pіdgotovcі aktora muzichno-dramatichnogo teatru: teorіya і praktika: monograf. Zaporіzhzhya: Zaporіz'kij nacіonal'nij unіversitet, 2014. 330 s.

Mozgovij V. L. Rezhisura pedagogіchnoї dії: teoretichnij і metodichnij aspekti: monografіya. Mikolaїv: Іlіon, 2014. S. 462–463.

Murzіna O. A. Doslіdzhennya profesіjnih orієntacіj na osnovі metodiki «Kvadrat cіnnostej» [Elektronnij resurs]. URL: http://journal.kdpu.edu.ua/pedag/article/view/2132

Oleksyuk O.M., Tkach M.M., Lіsun D.V. Germenevtichnij pіdhіd u vishchіj mistec'kіj osvіtі: kolekt. monografіya / O.M. Oleksyuk, M.M. Tkach, D.V. Lіsun. Kiїv : Kiїv. un-t іm. B. Grіnchenka, 2013. 164 s.

Stratan-Artishkova T. B. Tvorcho-vikonavs'ka pіdgotovka majbutn'ogo vchitelya muzichnogo mistectva: monografіya. Kіrovograd : RVV KDPU іm. V. Vinnichenka, 2014. 446 s.

Опубліковано
2019-12-28
Як цитувати
Косінська, Н. (2019). ДІАГНОСТИКА СФОРМОВАНОСТІ СЦЕНІЧНО-ОБРАЗНОЇ КУЛЬТУРИ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ МУЗИЧНОГО МИСТЕЦТВА У ПРОЦЕСІ ВОКАЛЬНОЇ ПІДГОТОВКИ. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (14), 232-250. https://doi.org/10.37041/2410-4434-2019-14-16
Номер
Розділ
СУЧАСНА МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ФОРМИ, ТЕХНОЛОГІЇ, МЕТОДИ І ПРИЙОМИ РОБОТИ