ПОЛІКУЛЬТУРНИЙ ПІДХІД У СУЧАСНІЙ МИСТЕЦЬКІЙ ОСВІТІ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ

  • Борис Год НПУ ім В. Г. Короленка , м. Полтава
Ключові слова: полікультурний підхід, мистецька освіта, методологічні орієнтири, цінності, полікультурність, поліхудожня освіта

Анотація

У статті схарактеризовано методологічні орієнтири впровадження полікультурного підходу в сучасній мистецькій освіті. Доведено, що у контексті подолання аксіокультурної кризи полікультурний підхід у мистецькій освіті дозволяє долучитися до мистецького досвіду світової теорії і практики, сприяє кристалізації наукових традицій опанування різних мистецтв шляхом опанування надбань європейських, слов’янських культур. З’ясовано, що ідеї полікультурного підходу, які сформувались в історичній ретроспективі, реалізуються через аксіологічне ставлення до мистецьких традицій різних народів, оновлення змісту мистецької освіти, застосування інноваційних форм і методів опанування різних видів мистецтв крізь призму національних, світових мистецьких надбань.

Посилання

Bastun M. V. Kul'turolohichnyy pidkhid v osviti ta yoho psykholoho-pedahohichne zabezpechennya / M. V. Bastun // Horyzontы obrazovanyya. # 3. –2012. S. 170-175.

Dmytryev H. D. Mnohokul'turnoe obrazovanye / H.D. Dmytryev.– Moskva : Narodnoe obrazovanye, 1999.– 208s.

Zyazyun I. A. Estetychni zasady rozvytku osobysti // Mystetstvo u rozvytku osobystosti: monohrafiya / I. A. Zyazyun; za red., peredmova ta pislyamova N. H. Nychkalo.– Chernivtsi: Zelena Bukovyna, 2006.– S. 14-36.

Levyts'ka L. A. Zmist ponyattya «polikul'turna osvita» v vitchyznyaniy ta zarubizhniy pedahohitsi [Elektronnyy resurs]. Rezhym dostupu: http://scaspee.com/6/post/2013/01/29.html.

Masol L. M. Khudozhn'o-pedahohichni tekhnolohiyi v osnovniy shkoli: yednist' navchannya i vykhovannya: metod. posib. / L. M. Masol. – Kharkiv: «Drukarnya Madryd», 2015.– 178 s.

Nikolayi H. Yu. Metodolohichni poshuky u sferi mystets'koyi osvity / H. Yu. Nikolayi // Aktual'ni pytannya mystets'koyi osvity ta vykhovannya: zb. nauk.pr. –Vyp. 1. – Sumy: SumDPU imeni A. S. Makarenka, 2013. – S. 3-17.

Rusakova L. Intehratyvna metodolohiya v suchasniy khudozhniy osviti / L. Rusakova // Lyudynoznavchi studiyi. Pedahohika. – 2014. – Vyp. 29(3). – S. 170-178.

Gorski P. The Challenge of defining Multicultural Education [Elektronnyy resurs]. Rezhym dostupu: http:// www.mhhe/ com / socscience /education/multi

Hessen S. O sprzecznościach i jedności wychowania: Zagadnienia pedagogiki personalistycznej / S. Hessen.–W-wa : Żak, 1997. – 270 s.

International Dictionary of Education. Vol. 7. – Oxford, 1994. – P. 3963.

Опубліковано
2016-11-30
Як цитувати
Год, Б. (2016). ПОЛІКУЛЬТУРНИЙ ПІДХІД У СУЧАСНІЙ МИСТЕЦЬКІЙ ОСВІТІ: МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (11), 49-62. вилучено із https://zbirnik.mixmd.edu.ua/index.php/artedu/article/view/93
Номер
Розділ
МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: МЕТОДОЛОГІЯ, ТЕОРІЯ, АКТУАЛЬНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ