ХУДОЖНЬО-ПЕДАГОГІЧНЕ СПІЛКУВАННЯ У ПРОФЕСІЙНОМУ СТАНОВЛЕННІ МАЙБУТНІХ ВИКЛАДАЧІВ МИСТЕЦЬКИХ ДИСЦИПЛІН
Анотація
У статті розглядаються окремі аспекти розв’язання проблеми професійного становлення майбутніх викладачів мистецьких дисциплін. Особливу увагу закцентовано на суті і механізмах діалогової взаємодії суб’єктів освітнього процесу, зокрема щодо сприйняття творів мистецтва. Уточнюється роль і значення мистецьких творів у художньо-естетичному розвитку особистості. Аналізуються цілі і завдання, способи і ситуації спілкування в системі «викладач-твір мистецтва-студент», результати рефлексивного осмислення студентом ситуацій спілкування з твором мистецтва. Автор розмірковує над тим, що художньо-педагогічне спілкування починається з мовного контакту, тому мовні вміння займають одне з провідних місць серед професійних здібностей педагога і студента. Їх основа – це навички сприйняття специфічної мови жанрів і видів мистецтва. Здатність розуміти мистецтво є результатом рефлексивного осмислення студентом ситуації спілкування з твором мистецтва, активного пошуку смислу у діалозі з автором і самим собою. Художній діалог спрямовується на те, щоб забезпечити особистісне включення суб’єктів спілкування в пошуки прихованих запитань і відповідей на них, зіставлення різних позицій з власними знаннями та досвідом. Результати спостережень за процесом сприйняття уможливлюють визначення особливостей розуміння художнього твору, художньо-педагогічної ситуації, естетичних переживань, взаємодією із вихованцями як продукту руху свідомості. Це, зокрема, розуміння власних думок про предмет, причини і джерела їх виникнення, а також емоційних станів та почуттів, що виникають у процесі сприйняття і в подальшого осмислення власних рефлексій.
Посилання
Gzhegorchik A. Duhovnaya kommunikaciya v svete ideala nenasiliya // Voprosy filosofii. 1992. №3. S. 58-63.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.