НАПРЯМИ ПРОФЕСІЙНОЇ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ВЧИТЕЛІВ ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ ТА ТЕХНОЛОГІЙ
Анотація
У статті розглянуто проблему професійної самореалізації вчителів трудового навчання та технологій. Визначено самореалізацію як важливу соціальну потребу людини, прагнення до якомога повнішого виявлення й вияву особистістю своїх здібностей, нахилів, можливостей, що супроводжується її удосконаленням. За результатами аналізу наукових праць було уточнено сутність поняття «професійна самореалізація учителя трудового навчання та технологій» як творчий процес розвитку особистості, що передбачає набуття професійного й духовного досвіду під час професійного становлення та вдосконалення, розкриття особистісного творчого потенціалу, здібностей у педагогічній та художньо-технологічній (художній) діяльності. Наголошено, що професійна самореалізація вчителя трудового навчання та технологій є системним процесом, який поєднує урочну й позаурочну діяльність вчителя та передбачає його активну самоосвітню й самовиховну діяльність, котра забезпечує самовдосконалення фахівця. Авторами визначено й схарактеризовано основні напрями професійної самореалізації вчителя трудового навчання та технологій. Зосереджено увагу на тому, що основні напрями самореалізації вчителів трудового навчання та технологій здійснюються в таких видах діяльності вчителя: методичній, науковій, художньо-технічній та художній.
Посилання
Assadzholy, R., 1994. Psyxosyntez: teoryya y praktyka [Psychosynthesis: theory and practice]. Moskva: REFL-book.
Busel, V.T. ed, 2009. Velykyj tlumachnyj slovnyk suchasnoyi ukrayinskoyi movy [The Big explanatory dictionary of the modern Ukrainian language]. Kyyiv: Irpin VTF “Perun”.
Golubchykov, A. Ya., 1993. Samoopredelenye yndyvyda (socyalno-fylosofskyj analyz) [Self-determination of the individual (socio-philosophical analysis)]: dys. … d-ra fylos. nauk: specz. 09.00.13. Ekaterynburg.
Demydenko, V.K., 2004. Samorealizaciya: sutnist, stanovlennya, rozvytok [Self-realization: essence, formation, development]. Pedagogika i psyxologiya [Pedagogy and psychology]. no. 2 (43). pp. 3136.
Ekonomova, O.S., 2014. Profesijna samorealizaciya osobystosti v mezhax faxovoyi muzychno-pedagogichnoyi pidgotovky [Professional self-realization of the person within the borders of professional musical and pedagogical training]. Pedagogichni nauky: zb. nauk. pr. issue 120. pp. 40–50.
Kulish, V.I., 2009. Profesijna samorealizaciya osobystosti yak psyxologichna problema [Professional self-realization of personality as a psychological problem]. Problemy suchasnoyi psyxologiyi [Problems of modern psychology]. issue 5. pp. 235–245.
Malyxin, O.V., 2014. Samorealizaciya majbutnogo vchytelya cherez systemu organizaciyi samostijnoyi navchal`noyi diyal`nosti yak zasib formuvannya jogo akmeologichnosti [Self-realization of the future teacher through the system of organization of independent educational activity as a means of formation of his acmeology]. Materialy 4 th Mizhnarodnoyi naukovo-praktychnoyi konferenciyi. pp. 291300.
Martynenko, L.V., 2018. Tvorcha samorealizaciya vchytelya yak rezultat rozvytku jogo estetychnogo dosvidu [Creative self-realization of the teacher as a result of development of his aesthetic experience]. Ynternauka [Interscience]: Mezhdunarodnyi nauchnyi zhurnal. no. 1(41). 1 vol., pp. 2124.
Rybalko, L.S., Chernovol-Tkachenko, R.I. and Kucenko, T.V., 2017. Akmeologichni zasady profesiinoyi samorealizaciyi vchyteliv u systemi metodychnoyi roboty zagalnoosvitnix navchalnyx zakladiv [Acmeological principles of professional self-realization of teachers in the system of methodical work at institutions of secondary education]: kolektyvna monografiya. Xarkiv: Vyd. grupa «Osnova».
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.