ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КАР’ЄРИ ДИЗАЙНЕРІВ (НА ПРИКЛАДІ ДОСВІДУ СКАНДИНАВСЬКИХ КРАЇН)
Анотація
У статті проаналізовано дизайнерську освіту в країнах Північної Європи, визначено її вузьку спеціалізацію, що відповідає вимогам сучасного ринку праці, виявлено активну роль держави на ринку праці. За структурою система дизайн-освіти у скандинавських країнах – дуальна: унітарна та бінарна. Процес скандинавського дизайну добре відпрацьовано за схемою від розробки до реалізації виробів з розвинутою інфраструктурою менеджменту та маркетингу. В скандинавських країнах високий рівень правової захищеності працівників, жорсткі норми трудового права, що позитивно впливає на розвиток професійної кар’єри у сфері дизайну.
Посилання
Alyeksyeyeva S. V. (2015). Suchasni pidkhody do rozvytku profesiynoyi kar’yery: pedahohichnyy aspekt. Problemы sovremennoho pedahohycheskoho obrazovanyya: sbornyk statey [naukometrychna baza danykh RYNTs]. Seriya: pedahohika y psykholohyya. Vыp. 47. Ch 5. Yalta: RYO HPA, 2015. S. 3-8.
Alyeksyeyeva S. V. (2015). Osoblyvosti rozvytku dyzayners’koyi kar’yery v ekonomichno rozvynenykh krayinakh svitu. Instytut profesiyno-tekhnichnoyi osvity NAPN Ukrayiny / elektronne naukove fakhove vydannya «Teoriya i metodyka profesiynoyi osvity. Vyp. 7. 2015. URL: http://www.tmpe.profua.info/images/docs/7/15.pdf
Alyeksyeyeva S. V. (2015). Osoblyvosti pedahohichnoho protsesu pidhotovky maybutnikh dyzayneriv do rozvytku profesiynoyi kar’yery. Profesiyna osvita: problemy i perspektyvy / IPTO NAPN Ukrayiny. K.: IPTO NAPN Ukrayiny, 2015. Vypusk 9. S. 8-12.
Danylenko V. Ya. Dyzayn Ukrayiny u svitovomu konteksti khudozhn’o-proektnoyi kul’tury : monohrafiya / V. Ya. Danylenko. Kh. : KhDADM; Koloryt, 2005. – 244 s.
Orlov V. F. (2015). Problemy proektuvannya profesiynoyi kar’yery maybutnikh fakhivtsiv iz dyzaynu. Mystets’ka osvita: zmist, tekhnolohiyi, menedzhment: zb. nauk. prats’. Vyp. 10. Vyd: «Tonar», 2015. S. 5-17.
Fursa O. (2011). Rozvytok dyzayn-osvity v Ukrayini i zarubizhzhi: istoryko-porivnyal’nyy aspekt. Porivnyal’na profesiyna pedahohika. № 2. 2011. S. 112-124.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.