ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КАР’ЄРИ ДИЗАЙНЕРІВ (НА ПРИКЛАДІ ДОСВІДУ СКАНДИНАВСЬКИХ КРАЇН)

  • Світлана Алєксєєва Інституту професійно-технічної освіти НАПН України
Ключові слова: професійна кар’єра, бінарна система освіти, унітарна система освіти, корпоративний дизайн, скандинавська модель трудових відносин

Анотація

У статті проаналізовано дизайнерську освіту в країнах Північної Європи, визначено її вузьку спеціалізацію, що відповідає вимогам сучасного ринку праці, виявлено активну роль держави на ринку праці. За структурою система дизайн-освіти у скандинавських країнах – дуальна: унітарна та бінарна. Процес скандинавського дизайну добре відпрацьовано за схемою від розробки до реалізації виробів з розвинутою інфраструктурою менеджменту та маркетингу. В скандинавських країнах високий рівень правової захищеності працівників, жорсткі норми трудового права, що позитивно впливає на розвиток професійної кар’єри у сфері дизайну.

Посилання

Alyeksyeyeva S. V. (2015). Suchasni pidkhody do rozvytku profesiynoyi kar’yery: pedahohichnyy aspekt. Problemы sovremennoho pedahohycheskoho obrazovanyya: sbornyk statey [naukometrychna baza danykh RYNTs]. Seriya: pedahohika y psykholohyya. Vыp. 47. Ch 5. Yalta: RYO HPA, 2015. S. 3-8.

Alyeksyeyeva S. V. (2015). Osoblyvosti rozvytku dyzayners’koyi kar’yery v ekonomichno rozvynenykh krayinakh svitu. Instytut profesiyno-tekhnichnoyi osvity NAPN Ukrayiny / elektronne naukove fakhove vydannya «Teoriya i metodyka profesiynoyi osvity. Vyp. 7. 2015. URL: http://www.tmpe.profua.info/images/docs/7/15.pdf

Alyeksyeyeva S. V. (2015). Osoblyvosti pedahohichnoho protsesu pidhotovky maybutnikh dyzayneriv do rozvytku profesiynoyi kar’yery. Profesiyna osvita: problemy i perspektyvy / IPTO NAPN Ukrayiny. K.: IPTO NAPN Ukrayiny, 2015. Vypusk 9. S. 8-12.

Danylenko V. Ya. Dyzayn Ukrayiny u svitovomu konteksti khudozhn’o-proektnoyi kul’tury : monohrafiya / V. Ya. Danylenko. Kh. : KhDADM; Koloryt, 2005. – 244 s.

Orlov V. F. (2015). Problemy proektuvannya profesiynoyi kar’yery maybutnikh fakhivtsiv iz dyzaynu. Mystets’ka osvita: zmist, tekhnolohiyi, menedzhment: zb. nauk. prats’. Vyp. 10. Vyd: «Tonar», 2015. S. 5-17.

Fursa O. (2011). Rozvytok dyzayn-osvity v Ukrayini i zarubizhzhi: istoryko-porivnyal’nyy aspekt. Porivnyal’na profesiyna pedahohika. № 2. 2011. S. 112-124.

Опубліковано
2017-12-27
Як цитувати
Алєксєєва, С. (2017). ОСОБЛИВОСТІ РОЗВИТКУ ПРОФЕСІЙНОЇ КАР’ЄРИ ДИЗАЙНЕРІВ (НА ПРИКЛАДІ ДОСВІДУ СКАНДИНАВСЬКИХ КРАЇН). Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (12), 132-140. вилучено із https://zbirnik.mixmd.edu.ua/index.php/artedu/article/view/77
Номер
Розділ
МИСТЕЦЬКА ОСВІТА ЗАРУБІЖЖЯ: ТРАДИЦІЇ ТА ІННОВАЦІЇ