ВИКОРИСТАННЯ ПРИЙОМІВ МНЕМОТЕХНІКИ ДЛЯ ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ У КОЛЕДЖАХ МИСТЕЦЬКОГО ПРОФІЛЮ

  • Вікторія Бойта Мистецький коледж імені Сальвадора Далі
Ключові слова: мнемотехніка, прийоми мнемотехніки, принципи мнемотехніки, візуальний конспект, узагальнювальна логічна схема, опорний рисунок

Анотація

У статті висвітлено результати дослідження прийомів мнемотехніки в історичному ракурсі й обґрунтовано особливості їх застосування для запам’ятовування, збереження і відтворення навчального матеріалу з української мови і літератури студентами коледжів мистецького профілю. Розкрито лексико-семантичний зміст поняття «мнемотехніка» і сутнісні характеристики відповідних методичних прийомів. Проаналізовано особливості викладання української мови і літератури у коледжах мистецького профілю, що зумовлені врахуванням когнітивних особливостей студентів, а саме: глибоко розвиненої зорової пам’яті, образного мислення і творчих здібностей. Автором досліджено вплив використання мнемотехнічних прийомів на якість запам’ятовування навчального матеріалу з української мови і літератури, на індивідуальні особливості студентів, а саме: полегшення сприйняття навчальної інформації, поліпшення рівня запам’ятовування, збільшення точності відтворення інформації, зменшення обсягу часу, потрібного для запам’ятовування, підвищення навчальної мотивації, розширення творчих можливостей студентів, розвиток образної пам’яті та мислення, розвиток пізнавального інтересу в студентів до вивчення мови та літератури. Теоретичні міркування аргументовано прикладами використання окремих мнемотехнічних прийомів під час викладання української мови та літератури для студентів мистецького коледжу.

Посилання

Bojko Z. V. Vikoristannya mnemotekhnіchnih prijomіv pri zapam’yatovuvannі geografіchnih ob’єktіv, їh nazv ta obrazіv // Naukovij vіsnik Donbasu. 2011. № 4. S. 23–27.

Byuzen T. Superpam’yat'. (Elektronnij resurs) URL: https://bookap.info/book/byuzen_superpamyat/ (Data zvernennya: 12.10.2019).

Ziganov M. O. Mnemotekhnіka. Zapam’yatovuvannya na osnovі vіzual'nogo mislennya. Kiїv : SHkola racіonal'nogo chitannya, 2001. 304 s.

Klimenko ZH. V. Diva vіzualіzacії, abo YAk zrobiti znannya vidimimi, a uroki lіteraturi – nezabutnіmi // Vsesvіtnya lіteratura v shkolah Ukraїni. 2019. № 3. S. 2–11.

Kostyuk O. M. Naukovo-metodichnі zasadi vikladannya teorії lіteraturi majbutnіm mistectvoznavcyam // Tendencії rozvitku vіtchiznyanogo dizajnu ta dizajn-osvіti u vimіrah suchasnostі. Materіali Vseukraїns'koї naukovo-praktichnoї konferencії 15 – 16 listopada. Kiїv : MІHMD, 2012. S. 69-77.

Lіteraturoznavchij slovnik-dovіdnik / za red. R. T. Grom’yaka, YU.І. Kovalіva, V. І. Teremka. Kiїv: VC «Akademіya», 2007. 752 s.

Ushinskij K. D. Izbrannye pedagogicheskie sochineniya: V 2 t. Teoreticheskie problemy pedagogiki. Moskva : Pedagogika, 1974. T. 1. 584 s.

Solso R. L. Kognitivnaya psihologiya. Sankt-Peterburg : Piter, 2006. 589 s.

YArmoshchuk O. O., Vasilyuk V. M. Vikoristannya prijomіv mnemotekhnіki yak aktivnogo metodu navchannya na zanyattyah zі studentami specіal'nostі «Fіzichne vihovannya». (Elektronnij resurs) URL: http://www.irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?C21COM=2&I21DBN=UJRN&P21DBN=UJRN&IMAGE_FILE_DOWNLOAD=1&Image_file_name=PDF/inuv_2016_3_23.pdf (Data zvernennya: 24.11.2019).

Baidu Ranked Third Largest Worldwide Search Property by comScore in December 2007. (Elektronnij resurs) URL: https://archive.is/20120729/http://www.comscore.com/press/release.asp?press=2018 (Data zvernennya: 11.11.2019).

Опубліковано
2019-12-28
Як цитувати
Бойта, В. (2019). ВИКОРИСТАННЯ ПРИЙОМІВ МНЕМОТЕХНІКИ ДЛЯ ЗАПАМ’ЯТОВУВАННЯ НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ У КОЛЕДЖАХ МИСТЕЦЬКОГО ПРОФІЛЮ. Мистецька освіта: зміст, технології, менеджмент, (14), 201-216. https://doi.org/10.37041/2410-4434-2019-14-14
Номер
Розділ
СУЧАСНА МИСТЕЦЬКА ОСВІТА: ФОРМИ, ТЕХНОЛОГІЇ, МЕТОДИ І ПРИЙОМИ РОБОТИ